luni, 28 ianuarie 2013


TRUE/FALSE (89 intrebari)
1. Agenia de voiaj realizeaza distribuia direct, de tipul P-C, deci fr intermediari
ANS: F
2. Amplasarea retelei de unitati financiar-bancare caracterizeaza dimensiunea geografica
a pietei
ANS: T
3. Biroul executiv este unitatea structural de baza a facultii, care reunete cadre
didactice i cercettori tiinifici de la discipline înrudite i care realizeaz activiti de
învmânt i de cercetare tiinific.
ANS: F
4. Cei ce iubesc sportul în general urmrind activitile sportive (“live” sau prin massmedia)
dar care nu practic exerciiul fizic sunt consumatori de sport.
ANS: T
5. Cele dou categorii principale de clieni ai serviciilor culturale sunt publicul spectator i
sponsorul
ANS: T
6. Cererea in transporturi prezinta un grad de elasticitate ridicat
ANS: F
7. Cererea pentru servicii de transport prezinta un grad de elasticitate scazut
ANS: T
8. Cererea turistica are un grad înalt de mobilitate, rezultat al caracterului rigid al ofertei,
ce impune satisfacerea nevoii prin migrarea turistului pân în zona de existen a
produsului turistic
ANS: T
9. Clientii bancari de marime mijlocie (respectiv întreprinderile mijlocii)
apeleaza mai frecvent la serviciile bancare, au mai multe nevoi financiare decât
întreprinzatorii afacerilor mici si, prin urmare, vor solicita o gama mai complexa de
servicii.
ANS: T
10. Companiile aeriene se implica in comercializarea vacanelor turistice?
ANS: T
11. Comportamentul consumatorului este dinamic, in continua schimbare si evolutie
ANS: T
12. Comportamentul de consum apare dupa decizia de cumparare , serviciul fiind consumat
dupa prestatia acestuia.
ANS: F
13. Comportamentul de consum se defineste ca totalitatea actelor, atitudinilor si deciziilor
cumparatorului, privind utilizarea unei parti din veniturile sale pentru cumpararea de
servicii
ANS: F
14. Comportamentul de cumparare se defineste ca totalitatea actelor, atitudinilor si
deciziilor cumparatorului, privind utilizarea unei parti din veniturile sale pentru
cumpararea de servicii
ANS: T
15. Comportamentul de cumparare al unui consumator este influentat de factori culturali,
sociali, personali si psihologici. Factorii personali sunt cei care exercita cea mai ampla
si mai profunda influenta.
ANS: F
16. Comportamentul post – consum de servicii educationale se apreciaz prin estimarea
indicelui de nesatisfacie.
ANS: F
17. Conform Clasificrii Internaionale Industriale Standard (International Standard
Industrial Classification – ISIC), serviciile cuprind serviciile guvernamentale.
ANS: T
18. Confortul este un element general al produsului in transporturi
ANS: F
19. Crearea de noi servicii financiare apeleaza la modificarea serviciilor existente, metoda
ce presupune aparitia de noi produse prin perfectionarea celor existente, care sunt
astfel inlocuite.
ANS: T
20. De calitatea opiunilor forelor politice dominante depinde statutul instituiei
educaionale.
ANS: T
21. De obicei, comportamentul de consum este dobandit, adica invatat.
ANS: T
22. Deciziile manageriale din domeniul resurselor umane trebuie adaptate intotdeauna
personalitatii si trasaturilor clientilor.
ANS: F
23. Difuzorii de produse educaionale sunt clieni preferai ai serviciilor educationale
ANS: T
24. Durata transportului" este componenta a produsului in transporturi
ANS: T
25. Elaborarea strategiilor in domeniul resurselor umane se face in concordanta cu nevoile
organziatiei si cu nevoile clientilor sai.
ANS: F
26. Etapele procesului decizional in comportamentul consumatorului sunt:
1Perceptia nevoii.
2Procesul de formare si manifestare a atitudinilor (evaluarea variantelor).
3Procesul de informare-invatare.
4Procesul comportamentului manifestat (efectiv).
5Comporamentul post-cumparare
ANS: F
27. Evaluarea calitatii serviciilor culturale se face numai de catre consumatori si numai
inainte de realizarea prestatiilor
ANS: F
28. Excursionistul este acea persoan care cltoreste pentru plcerea proprie, pentru o
durat mai mic de 24 ore într-o alt tar decât cea în care îsi are resedinta si care nu
exercit nici o activitate lucrativ în acea tar.
ANS: T
29. Executia produsului cuprinde totalitatea activitatilor prin care planul de invatamant
prinde viata, activitatile care alcatuiesc continutul propiu zis al serviciilor prestate. In
prctica, aceasta faza de realizare a produsului este cunoscuta sub denumirea de
desfasurare a procesului de elaborare a programelor analitice
ANS: F
30. Factorii demografici - ce implic o difereniere în funcie de vârst, sex, venit, etnie,
educaie, profesie i loc geografic de reziden. vizeaz acei factori care influeneaz
stilul de via al consumatorului.
ANS: F
31. Factorii demografici - vizeaz acei factori care influeneaz stilul de via al
consumatorului
ANS: F
32. Fenomenul de îmbtrânire a populaiei produce modificri sensibile ale consumurilor
turistice, ale pieei turistice
ANS: T
33. Formarea unor echipe de lucru potrivit princiilor de munca in grup duce la necomunicare
intre ele si la impartirea de responsabilitati
ANS: F
34. "Harta de nepozitionare" , conceputa ca un sistem de axe si coordonate indica modul
cum percep consumatorii calitatile unei prestatii.
ANS: F
35. În cadrul sportului de performan avem de-a face cu persoane ce îi declar
apartenena la un club, asociaie sportiv, orice alt tip de organizaie ce are ca obiect de
activitate sportul sau la o ramur sportiv, unde practic exerciii fizice cel puin o dat
pe sptmân.
ANS: F
36. În ceea ce privete o serie de pachete de produse turistice, trebuie avute în vedere, mai
ales urmtoarele tendine:.creterea interesului pentru vacanele tematice – culturale,
sportive – mai ales în rândul clientelei fara experien, exigente, care efectueaz mai
multe cltorii pe an;
ANS: F
37. In domeniul financiar-bancar, la nivelul managementului superior pot fi create
compartimente de marketing, servicii cu clientii, ori relatii preferentiale, care sunt incluse
in marketingul intern firmei.
ANS: T
38. În extrasezon promovarea turistic presupune utilizarea unor tehnici diverse i cu
intensitate scazuta fa de perioada de sezon
ANS: F
39. In noua societate informationala, capitalul uman inlocuieste capitalul financiar ca
resursa strategica
ANS: T
40. Infrastructura de transport face parte din oferta serviciilor de transport
ANS: T
41. Inovarea este varianta mai rar intalnita in domeniul serviciilor financiare,de creare de noi
servicii
ANS: T
42. Institutiile de invatamant nu presteaza si livreaza numai servicii de invatamant si isi
asuma si un rol de intermediere intre posesorii fortei de munca si beneficiarii acestora.
ANS: T
43. Marketingul interactiv firmei financir-bancare implica un proces de comunicare intre
unitatile de prestatie (filiale bancare) si managementul superior aflat la sediul central
unde se desfasoara numeroase alte activitati (invizibile) care prelungesc si intregesc
actul de prestatie.
ANS: F
44. Marketingul intern al firmelor financiar-bancare priveste doar livrarea produselor si
serviciilor bancare, la intalnirea prestatorului cu clientul avand loc o prestatie de servicii
care presupune ambianta, echipamente, personal de contact, client (produsul), un pret
(comisionul operatiunii), promovare la locul de prestatie si actiuni legate de livrarea
produselor
ANS: F
45. Marketingul intern al firmei implica un proces de comunicare intre unitatile de prestatie
(filiale bancare) si managementul superior aflat la sediul central unde se desfasoara
numeroase alte activitati (invizibile) care prelungesc si intregesc actul de prestatie.
ANS: T
46. Mediul cultural constituit din anasamblul valorilor, normelor, credinelor, tradiiilor nu
este foarte important atunci când se vorbete de marketing educaional.
ANS: F
47. Mediul legal-instituional cuprinde ansamblul reglementrilor care creeaz cadrul juridic
pentru activitatea serviciilor educaionale - legi, norme, recomandri, convenii, ordine
etc. Claritatea mediului instituional nu asigur circuintul normal al valorilor
educaionale.
ANS: F
48. Navlul reprezinta pretul transportului marfurilor cu aeronave tramp si este datorat
armatorului de catre navlositor pentru serviciul de care acesta a beneficiat.
ANS: F
49. Nevoia de transport de calatori este dependenta de productie.
ANS: F
50. Nevoia de transport de marfuri este larga si anonima
ANS: F
51. Nivelul calitativ al serviciilor educationale diferentiaza strategiile in categoriile
cunoscute:
- adaptare calitativa,
- mentinerea calitatii
- si diferentiere calitativa.
Aceste strategii privesc cu precadere segmentul de piata agenti economici.
ANS: F
52. O politica atent definita in recrutarea, selectia si angajarea personalului se poate face
pe principiul vest – european ce admite mobilitatea personalului, ceea ce poate afecta
imaginea companiei implicand o perceptie mai ridicata a variabilitatii serviciilor
ANS: T
53. Obiectivele operationale ale strategiei de personal, de natura tactica si administrativa,
au in vedere activitatile vizind conducerea zilnica a grupurilor de munca.
ANS: T
54. Obiectivele strategice, pe termen lung, au in vedere organizarea si planificarea
resurselor umane.
ANS: T
55. Obiectivul principal al strategiei resurselor umane este acela de a furniza pricepere si
experienta in acest domeniu
ANS: T
56. Oferta turistic este constituit din urmtoarele patru elemente:
- potenialul turistic (natural i antropic), situat într-un anu-mit spaiu geografic,
dependent deci de teritoriu, cu o anumit structur, valoare i capacitate, acest potenial
având un rol determinant în dezvoltarea turismului;
- baza material specific – de cazare, alimentaie, agrement etc. – i infrastructura
general, o asemenea component fiind cea care permite exploatarea potenialului;
- fora de munc, ce determin valoarea produciei;
- serviciile (sectorul teriar), forma sub care se exteriorizeaz de fapt produsele
turistice.
ANS: T
57. Oferta turistic este rigid, neelastic în timp si spatiu.
ANS: T
58. Organismele publice, organizaiile neguvernamentale, mediile de informare în mas -
reprezint un partener al serviciilor educaionale.
ANS: T
59. Pe baza factorilor psihografici se poate prognoza potenialul total al pieei
ANS: F
60. Pentru piata întreprinderilor mici, bancile ofera în general servicii mai simple,
comparativ cu serviciile complicate pe care le cer organizatiile mari.
ANS: T
61. Piata întreprinderilor mari constituie cel mai complex segment de piata pentru institutiile
bancare deoarece clientii din acest domeniu solicita servicii adecvate nevoile lor si,
totodata, solutii eficiente la problemele cu care se confrunta
în activitatea lor.
ANS: T
62. Piata întreprinderilor mici constituie cel mai complex segment de piata pentru institutiile
bancare deoarece clientii din acest domeniu solicita servicii adecvate nevoile lor si,
totodata, solutii eficiente la problemele cu care se confrunta în activitatea lor.
ANS: F
63. Piata întreprinderilor mijlocii constituie cel mai complex segment de piata pentru
institutiile bancare deoarece clientii din acest domeniu solicita servicii adecvate nevoile
lor si, totodata, solutii eficiente la problemele cu care se confrunta în activitatea lor.
ANS: F
64. Planul de resurse umane este creat în acord cu planul de marketing al organizaiei.
ANS: F
65. Prin canale de distributie in turism se întelege lantul de întreprinderi turistice
independente prin care produsul turistic ajunge la cumprtorul final (turist) prin
procesul de vânzare cumparare.
ANS: T
66. Produsele pariale (unitare) turistice sunt reprezentate de facilitile fizice (ambian,
echipamente), personalul de contact i clientul partici-pant la realizarea acesteia
ANS: T
67. Programul de marketing reprezint o sintez a auditului de marketing care conine
informaiile cele mai importante pentru întreprindere, constituite sub forma punctelor
tari, punctelor slabe, oportunitilor i ameninrilor.
ANS: F
68. Resursele umane sunt primele resurse strategice ale unei organizatii
ANS: T
69. Serviciile pot fi testate
ANS: F
70. Serviciile pot fi necomerciale?
ANS: T
71. Sponsorizarea permite scoaterea produsului din domeniul iluziei publicitare i plasarea
sa în realitate
ANS: T
72. Standardizarea si adaptarea pot fi realizate simultan in cazul serviciilor?
ANS: T
73. Strategia de personal orientata valoric arata ca posibilitatile de asigurare cu resursele
umane influenteaza semnificativ strategia firmei, functia de personal contribuind
semnificativ la stabilirea obiectivelor firmei si la realizarea acestora.
ANS: F
74. Strategia de personal orientata valoric: se bazeaza pe respectarea intereselor si
aspiratiilor personalului in paralel cu utilizarea corespunzatoare a potentialului acestuia
ANS: T
75. Strategiile de produs turistic trebuie stabilite i difereniate, avându-se în vedere
caracterul nesezonier al cererii turistice
ANS: F
76. Strategiile utilizrii personalului presupun activiti ca asigurarea suportului necesar
tehnologic
ANS: T
77. Succesul unei organizatii, gradul de competitivitate al acesteia, pornesc de la premisa
ca bunul cel mai de pret al organizatiei sunt clientii.
ANS: F
78. Tendinele generale ale pieei sportului sunt ctre sporturile individuale
ANS: F
79. Termenele de rambursare si mixul de marketing sunt cei mai importanti factori luati în
considerare atunci când se urmareste obtinerea unui credit.
ANS: F
80. Transportul informational, transportul de lichide si gaze prin conducte si alte activitati
asemanatoare pot forma obiectul contractului de transport
ANS: F
81. Transportul postal se integreaza in contractul de transport
ANS: F
82. Turismul este ansamblul de relatii si fenomene care rezult din deplasarea si sejurul
persoanelor în domiciliul lor, atâta timp cât sejurul si deplasarea nu sunt motivate printro
stabilire permanent si activitate lucrativ oarecare
ANS: F
83. Turismul este un un punct de interferen a mai multor sectoare, pentru c reunete un
ansamblu de bunuri i servicii i antreneaz potenialul natural, material i uman, având
implicaii atât asupra dezvoltrii economice i sociale, cât i asupra relaiilor
internaionale
ANS: T
84. Turistul, este considerat a fi orice persoan care traverseaz o tar, chiar dac ramâne
mai mult de 24 ore, cu conditia ca toate opririle s fie de scurt durat si s aibe alte
motive decât turistice.
ANS: F
85. Turistul este orice persoana care se deplaseaz pe o durat de cel putin 24 ore, într-o
alt tar diferit de cea în care se afl domiciliul su permanent
ANS: T
86. Turistul este orice persoana care se deplaseaz pe o durat de cel putin 24 ore, într-o
alt tar diferit de cea în care se afl domiciliul su permanent
ANS: T
87. Un individ cu o educatie precara are mai putina încredere în sistemul bancar
si în serviciile bancare, preferând sa detina o dovada materiala a existentei
banilor. Asemenea consumatori vor putea fi convinsi usor în ceea ce priveste utilitatea
apelarii la servicii bancare de genul cardurilor, cecurilor
ANS: F
88. Un individ cu o educatie superioara are mai putina încredere în sistemul bancar
si în serviciile bancare, preferând sa detina o dovada materiala a existentei
banilor.
ANS: F
89. Un sistem coerent si consecvent de motivare a personalului prin utilizarea unor
standarde de evaluare si recompensare prin care ei sa se implice in activitate poate
duce si la dorinta de neimplicare profesionala
ANS: F

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu